EFENDİMİZİN MÜBAREK HAYATI
GÖZLERİMİZİN NURU EFENDİMİZ
SÜNNETİ SENİYE IŞIĞINDA BİLİM
EFENDİMİZİN MÜBAREK ASHABI
KUR'AN-I KERİM VE MEALİNİ DİNLEYİN
KÂBE İMAMLARINDAN GÖRÜNTÜLÜ KUR'AN-I KERİM DİNLEYİN
NAMAZ KILMAYI ÖĞRENİYORUM
GÖRÜNTÜLÜ TECVİD DERSLERİ
EFENDİMİZ (S.A.V.)'İN SÜNNETLERİ
EFENDİMİZİN SEVGİSİ: ŞİİR VE İLAHİ
HAFTALIK HADİS-İ ŞERİFLER
KUTSAL EMANETLER
MESCİDİ NEBEVİ'Yİ 3 BOYUTLU GEZİN
MESCİDİ HARAM'I 3 BOYUTLU GEZİN
MESCİDİ NEBEVİ RESİMLERİ
MÜJDECİ MEKTUPLAR
SADECE ÇOCUKLAR İÇİN
HAFTALIK HADİS-İ ŞERİF ÜYELİĞİ
Salavat-i Serife Halkasina Dahil olmak için tiklayiniz
HD masaüstü resimleri indirmek için tiklayiniz
Ramazan-i Serifin Faziletlerini okumak için tiklayiniz
PEYGAMBER EFENDİMİZ (S.A.V)'İN VEFATI HAKKINDA


Peygamber Efendimiz altmış üç yaşında iken - bazı rivayetlerde farklı nakiller vardır - Rebiülevvel ayından tam on iki gece geçtikten sonra öğlen civarı vefat etmiştir (282). Peygamberimiz on dört gün hasta yatmıştı. Peygamber Efendimiz Çarşamba gecesi defnolundu.

(282) Bu ifade İbni İshak'ın sözü olup İbni İshak tarafından Taberi'nin "Tarih"inden (215/3) nakledilmiştir, yine İbni Sa'd'ın "Tabakat"ında (272/2) Vakıdi'den ve "Muntazam"da İbnül Cevzi'den naklettiği kavillerinden biridir, bunu "Ravdü'l Ünf"te Süheyli (577/7) takip ederek şöyle demiştir : (Peygamber Efendimizin Rebiülevvel ayının on ikisi, on üçü, on dördü veya on beşinde vefat ettiği doğru değildir. Müslümanların üzerinde icma' ettikleri şey Peygamberimizin veda haccında Arafat'ta vakfe ettiği Cuma gününün Zilhicce ayının dokuzuncu günü olduğudur. O yıl Zilhicce ayının birinci günü Perşembe günü idi. Muharrem ayı olsa Cuma veya Cumartesi olur, şayet Cuma günü ise ... Yine eğer Safer ayı olsa Cumartesi veya Pazar olurdu, şayet Cumartesi günü ise ... Eğer Rebiülevvel ayı olsa Pazar veya Pazartesi olurdu ve her halukarda bu hesaba göre Rebiülevvel ayının on ikinci günü hiçbir biçimde Pazar günü olmaz; Taberi, İbnu Kelbi ve Ebu Mihnef'ten naklederek Peygamber Efendimizin Rebiülevvel ayının İkinci günü vefat ettiğini zikretmiştir. Bu ifade her ne kadar cumhurun görüşünün aksi yönde ise de söz konusu aydan önceki her üç ayın da yirmi dokuz gün çekmesi dolayısıyla akla uzak olmayan doğru olabilecek bir ihtimaldir).

Zehebi de "Tarihuhu"da (568/1) bu kavillerden söz etmekte ve bununla ilgili olarak Süleyman Teyyimi, İbni İshak'ın ifadeleri çerçevesinde Vakidi ve Taberi'nin; İbnu Kelbi ve Ebu Mihnef'ten yaptıkları nakilleri sunmaktadır ki bu durum O'nun bu görüşü tercih ettiğine delalet etmektedir, kuşkusuz en doğrusunu Allah bilir.